Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 27 augusti 2012

It's over... for this time

Ja då var detta sommarjobbet över. Men vilket sommarjobb de har varit. Har fått helt otroligt många erfarenheter och träffat helt fantastiska människor som har hjälpt och stöttat mig hela sommaren. Så tack alla som jag har jobbat med! Jag är så tacksam för allt och jag hoppas verkligen jag kommer tillbaks snart igen. Jag är riktigt taggad inför skolan efter den här sommaren, ögonen har verkligen öppnats och äntligen känner hela jag att jag har hamnat helt rätt. Känns sorgligt att sluta på jobbet, men de känns samtidigt skönt att få komma hem och samtidigt få fortsätta resan mot att bli sjuksköterska, ännu en gång tusen tack, kan inte beskriva hur mycket de här har betytt för mig!

Imorgon väntar en lång resa hem, men de kan ju inte direkt gå värre än sist i alla fall. De var en av de absolut värsta dagarna i hela mitt liv. Ska ta med mig lite mat... bara för säkerhetsskull den här gången. 7-8 timmar kvar till de bär av hemåt till Sverige igen. Nu ska jag njuta min sista tid i Norge med att packa, äta riskakor samt sova! Dagen till ära kör vi lite norsk film.

De enda jag saknade den här sommaren var att jag inte hann hälsa på min kära vän i Bergen. Fast i för sig verkar Bergen vara en lite otäck stad... Många mord och andra otäckheter...

Varg Veum -bittra blomster 

(2007) 
En man försvinner spårlöst men hans älskarinna är fast besluten att ta reda på vad som har hänt. Hon anställer privatdetektiven Varg Veum för att försöka lösa de så diskret så möjligt. Varg Veum dras nu in i något mycket större än han hade kunnat ana. 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Thriller

Deckare går ju alltid hem! Varg Veum är ju dessutom inte polis utan privatdetektiv vilket gör att denna filmen sticker ut lite från mängden. Lite Gunvald Larsson vibbar över Veum är de allt och Gunvald är ju den coolaste svenska karaktären i polisfilmerna så Varg Veum är helt enkelt awesome. Som sagt deckare kan man ju alltid lita på!   

Skojar bara Marianne! Bergen verkar jättefint!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar