Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 16 augusti 2012

Arkitektur i Norge

Fullspäckad dag! 

Jag lovade ju er en bild på byxorna jag köpte igår och de ska ni ju såklart få. De här byxorna är tillägnade alla dom så någon gång kritiserade mina helt suveräna gröna strumpbyxor. Har fått en hel del kommentarer om mina kläder genom åren men jag har aldrig förändrat mig för någon annans skull! Även ifall en del val har varit riktigt kassa genom åren. Men jag står för de, så från mig till er ett par riktigt snygga gröna jeans. (Låt er inte luras av ljuset och den dåliga bildkvalitén de är mycket grönare i verkligheten!


Jesper & Louise





Vila när man är ledig? Nej de är överskattat. Fick finbesök idag från Karlskrona då Jesper och Louise kom och hälsade på. De ska flytta till Norge snart så dagen har spenderats med att titta på lägenheter i Oslo. De blev en hel del irrande och jag förstod ännu en gång varför jag aldrig skulle vilja bo i en storstad. Men jag tror säkert att de kommer trivas galant! Imorgon väntar ännu mer visningar på trevliga lägenheter, själv följer jag mest med som moraliskt stöd samt lite översättare för de knepiga dialekterna (jag börjar kunna de här språket riktigt bra nu). Hoppas verkligen mina kära vänner får de underbart här i vårt fina grannland, men kommer sakna ihjäl mig då de kommer vara iväg i mer än ett år! (Gud nåde er om ni inte kommer på min 20-årsdag för den kommer bli awesome!). Så från mig till er: ha de riktigt jävla supert men glöm inte oss i Sverige!

Operahuset i Oslo
Vi hann idag konstatera att Norge har väldigt häftiga byggnader och områden här. Lite byggnader här och var, till exempel uppkastade på berg men väldigt fina hus är de i alla fall. Vi funderade dock hur man tar sig upp till en del av byggnaderna. Men vi såg en helikopter så de måste vara lösningen. Alla norrmän har råd med en helikopter liksom! Den tuffaste byggnaden av alla var ju helt klart operahuset i Oslo! Man kunde upp på taket, hur häftigt är inte de?

Idag har min älskade mamma fyllt år! Tyvärr kunde jag inte vara hemma och tala om vilken underbar mamma hon är och att jag saknar henne. Men jag hoppas du har haft en strålande dag! Som man säger i Norge, gratulerar med dagen. Så till hennes ära kör vi en äkta mamma- film och kan de då bli något annat än Hugh Grant i så fall?

Did you hear about the Morgans? 

(2009)
Paul och Maryl tänker genomgå en skilsmässa, men när de blir vittnen på ett brutalt mord beslutar polisen att gömma paret i Wyoming. Där kommer de nu behöva stå ut med varandra med en ny identitet där de ska spela lyckligt gifta tills polisen hittar mördaren. Men vad skulle inte kunna hjälpa äktenskapet som lite naturliv, björnar och rodeo... ja eller kanske inte för en stadsbo?


Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Romantisk komedi


Rolig film med väldigt konstig handling egentligen. Men en klart sevärd film. Hugh Grant spelar som vanligt lite tafatt och mesig (jag hade iförsig aldrig kunnat se honom spela något annat) och tillsammans med Sara Jessica Parker utgör de ett nytt sött par i den romantiska komedivärlden. Tillsammans med ett par riktigt bra biroller blir filmen en riktigt trevlig rulle.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar