Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 25 augusti 2012

Hej träningsvärken!

Hjärtligt välkommen tillbaks! Ja jag har faktiskt saknat dig. Känns att de inte har blivit speciellt mycket träning under sommaren, men de blir de snart förändring på. I går var jag i Drammen och tränade för sensei Lim. Lika givande som alltid, har en hel del att gå hem och träna på nu. Så jag tackar så hjärtligt för ett mycket bra pass!
Något som märktes var att jag inte hade tränat på trägolv på väldigt väldigt länge. Lite enkelt förklarat så kan jag väl säga så här, min stortå tycker väldigt illa om mig då jag lyckades skinnflå den vilket idag har inneburit att jag har fått gå med stortån i vädret hela dagen för att de inte skulle göra för ont att gå i över 8 timmar. Tack för alla Mawashi-geris som jag har fått göra genom åren som gjorde att de gick alldeles utmärkt att lyfta på stortån hela dagen!
Hmm, ja jag vet inte,
kan man lita på broar?
Igår var jag även i Oslo med pappa, vi lyckades ha en ledig dag tillsammans så den spenderade vi i Oslo där vi shoppade alldeles för mycket båda två. Men nu har jag födelsedagspresenterna klara till jag kommer hem i alla fall.

Vill även tacka sliver för deras ödmjuka erbjudande om fritt inträde ikväll. De var ju väldigt hyggligt, speciellt eftersom jag inte är hemma och kan utnyttja de. Men tanken var god!

På måndag morgon bär de av hemåt igen! Ska faktiskt bli skoj att börja skolan igen måste jag säga så de ser jag fram emot! Den här sommaren har varit otroligt lärorik och jag vill inte riktigt att den ska ta slut, även ifall de känns väldigt gött att få komma hem.

Resan den här gången kommer bestå av en hel del buss, och även ganska mycket tåg. Lite 50/50. Något som känns lite ostadigt är att bussen kommer att köras mest på Norge- sidan, vilket känns lite otryggt. Ni vet Norge har en hel del läskiga broar, broar och bussar är inte en bra kombo...

Final Destination 5 

(2011) 
Döden, lika närvarande som alltid slår han till igen. Den här gången lyckas några få lyckliga människor överleva en hemsk olycka på en bro, tack vare att en av personerna drömmer om att något hemskt kommer hända. Men döden ger inte upp, har hen bestämt sig att någons liv är ute så ska de bara bli så... på ett sätt eller ett annat. För kan man egentligen undgå döden? 


Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++ 
Genre: Skräck 

Som jag sa när jag skrev om en av de tidigare filmerna här så älskar jag ju den här filmserien. Älskar konceptet kring de hela och de är inte många filmer som slår dessa dödsscenerna. Ett par av de absolut värsta dödsfallen är ju helt klart i just denna film. Minst lika bra som sina föregångare. Final destination slår aldrig fel!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar