Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 10 augusti 2012

Bree Van de Kamp, jag utmanar dig!

Yin&yang-kakor
De var visst semester här på bloggen. Glömde förvarna då inte ens jag visste att bloggen ville ha semester. Men nu har jag förhoppningsvis samlat ny kraft för att dra igång ordentligt igen. Jag har i alla fall sett mycket film nu de dagar då de har varit kasst väder.

Citronmuffins
Igår spenderade jag hela kvällen/eftermiddagen med att baka (förutom en liten paus för en promenad med Fanny). 60 muffins samt 40 schackruts-kakor fast med ett annat lite med kreativt mönster som jag tyckte passade för att sälja i ett karate-sammanhang. Goda blev dom i alla fall. Har fått godkännandet av familjen med så nu ska jag nog våga sälja dom.

Varför ska vi sälja kakor då? Jo för här i Karlskrona har vi en fin båtfestival som heter sailet (som tyvärr blir mindre och mindre för varje år). Men den är hur mysig som helst och den sker alltid i augusti i hamnen i Karlskrona. I år har vi fått chansen att stå där och visa framfötterna för vår klubb så fler vill börja träna hos oss i höst. Den chansen får man ju bara inte missa. Så snart blir de att dra på sig träningsoverallen och börja fixa i ordning marknadsståndet. Kom förbi och säg hej vetja! Passa på att köpa några goda hembakta kakor och en god kopp espresso. Vi kommer även finnas på samma plats imorgon. För den vana karlskroniten så befinner vi oss nära aspö-färjan.

Redo att säljas!
Som sagt bakades de hela kvällen här i huset. Har fått ett nytt favoritrecpet på citronmuffins samt gjort de snyggaste schackrutekakorna jag någonsin lyckats med i alla fall. Kände mig lite som en konditor igår och de enda som egentligen saknades var en tårta kan man tycka. (Typ Jacobs och min mega-super-choklad-tårta med så där 4 lager, mums!). Nästan så man vågar säga de, men hade jag fått chansen hade jag utmanat Bree Van de Kamp på en bakduell (och japp jag hade förlorat stenhårt, men de hade varit värt de).

Desperate Housewifes 

(2004-2012) 
Wisteria Lane verkar vara ett idyllisk litet område för att bosätta sig. Allt verkar lugnt och skönt och de tycks vara de snällaste området man kan hitta. Men skenet bedrar. På ytan verkar gatans hemmafruar vara de lyckligaste i landet, men under ytan bubblar hemligheter, den ena värre än den andras. 
 
Serie: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Genre: Dramakomedi

Denna serie började jag följa från första avsnittet visades på TV och jag fastande direkt. (Har bara missat ett avsnitt i säsong fyra, annars har jag alltid sett alla när de gått på TV, och eftersom jag inte laddar ner har jag fortfarande inte sett de avsnittet, lite surt, får se till att köpa boxen). De olika karaktärerna och deras olika liv samt att de är invävda i varandra gör att serien tycker jag är riktigt underhållande och rolig men även spännande och sorglig ibland. Vissa av avsnitten kanske är lite långsökta men jag gillaar de ändå. Karaktärer som kommer och går, men aldrig någon som blir utbytt mot en annan skådis, de är ett stort plus. De lyckas variera handlingen bra i alla säsonger och jag är faktiskt glad att den tog slut så de inte började mjölka på den som de gör i många andra serier. Har ni mycket tid över så se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar