Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 22 augusti 2012

Skräpmat=smal?

Fördel med att jobba kvällen, man får riktigt härlig sovmorgon. Nackdel med kvällen, man sover så pass länge att man knappt hinner göra något annat än att äta och gå till jobbet. Jo man hinner lite mer, men nu får ni tänka på att jag är sömnig oavsett när jag stiger upp så jag behöver en stund för att vakna till liv. Självklart var de ju fint väder idag när man skulle jobba, så gassa i solen hann jag inte direkt med. En jobbkväll till innan torsdag, då ska jag in till Oslo och shoppa med pappa, och på kvällen blir de träning i Drammen!

Jag kom förresten på ett tillägg till föregående blogginlägg som handlade om facebook. Den här nya prylen i chatten de har börjat med "läst 00.00" osv. Jag vet inte riktigt va jag tycker om de. Visst du kan i för sig köra busted! Såg minsannn att du läste mitt meddelande igår. Men samtidigt, vill man verkligen veta om man blir dissad på chatten? Samtidigt går de ju aldrig längre att läsa ett meddelande och tänka usch nej orkar inte, jag svarar på de meddelandet sen. Man är ju redan påkommen. Nej facebook, tycker inte de var en så snäll idé på något håll faktiskt!

450g pommes med bbq-sås kanske inte var den klipskaste idén då min mage håller på att explodera av mätthet. Men gott var de! "Mitt nya liv" tar vi tag i när jag kommer hem till Sverige igen. Här är jag alldeles för lat för att laga ordentlig mat.

Men vem säger förresten att man blir tjock av snabbmat? De här gänget äter ute var endaste dag, men alla är smala som pinnar. Träna finns dessutom inte i deras lexikon... vad är deras hemlighet? Hoppas säsong 4 kommer avslöja hur man gör.

Big Bang Theory 

(2007-) 
Sheldon och Leonard är rumskompisar och är båda två väldigt smarta forskare. Deras två närmsta vänner Howard samt Rajesh jobbar på samma företag och alla fyra är otroligt socialt inkompetenta. Mittemot Sheldon och Leonard bor deras granne Penny, en servitris som drömmer om att en dag bli skådespelerska. Penny som inte ens är i närheten av de andras klokhet blir ändå en i gänget efter en del protester från Sheldon, och deras vardag blir inte riktigt densamma efter det. 

Serie: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Komedi

Det här är en serie som jag brukade zappa förbi om den gick på tv. Jag tyckte den verkade urskum. Men när den nu stod i hyllan när jag kom till Norge och jag fick långtråkigt satte jag i den och gav den en chans. De gjorde jag helt rätt i! En underhållande serie, inte bara för humorn, de ibland idiotiska situationerna och de skumma karaktärerna. Varje avsnitt är lika spännande då man ännu en gång får se deras totala inkompetens i sociala sammanhang. En väldigt underhållande serie, speciellt om man läser/ser mycket serier och sci-fi eftersom man då hänger med lite mer i en del av konversationerna de har. 

Nej pappa, imorgon blir de Big Bang maraton! Dags för säsong 4 

4 kommentarer:

  1. Ja tror jag tjuvstartar innan du kommer hem ;)

    SvaraRadera
  2. Mmmm... Nu när jag fått tillbaka säsong 1 och 2 ska jag nog börja se om dem... Sheldon har förändrat mitt liv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. förstår precis va du menar fredrica! :D

      Radera