Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 14 januari 2012

Det går bra nu

Solen har skinit idag
och det går bra nu
Hej hej hej! Hoppas alla har en underbar lördag! Av någon anledning är jag trotts lite vääldigt lite sömn superglad! :) och ganska pigg med. Kan det vara för jag hade en trevlig kväll igår eller var det mina sötlökar på karatelighten som jag blev gald av att se igen eller är det att jag ska träffa Julia om mindre än en timme? Tror att det är en blandning av allt som händer i min vardag just nu ^^, men jag känner att allt faktiskt går bra nu. Var längesen jag kände så! Trotts att jag hade ett mördarpass idag på karaten så att jag ville gå och dö och trotts pressen i skolan så går det bra nu, och jag gillart! Så ikväll kan de bli utgång igen med Julia, vi kanske ska på en förfest hos några personer jag träffade igår som sa att karlskroniter lever i en bubbla och vill inte lära känna nytt folk så ikväll ska detta motbevisas eftersom jag älskar utmaningar. De kallade oss huruler eller något liknande.... det var tydligen ett ord för en karlskronit. Har aldrig hört det förrut!
Hoppas ni får en underbar lördag med antingen chill och mys eller utgång!

Och eftersom jag gillar utmaningar så ska jag ge mig på att skriva om en genre som jag aldrig tittar på, har hänt max ett par gånger... men en del kanske gillar western? Jag är ju inget superfan

Den onde den gode den fule (1966)
Två stycken revolvermän bildar en pakt, en av dem är efterlyst (den fule) och har ett pris på sitt huvud så hans partner (den gode) lämnar in honom från belöningen. När det är dags för hängning skjuter den gode av repet så den fule kan fly, men han tänker hämnas...

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++

Ehm ja som sagt är inte överförtjust i western- filmer men man kan ju absolut inte påstå att den inte är välgjord. Sjukt fina filmningar i fantastiska miljöer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar