Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 5 januari 2012

En man med glatt humör?

Sist vi träffades i somras på en galen utekväll
Sara, Julia & Alexandra
Sist gick det vilt till ;)















Wiiiiih vilken dag, 3 timmars sömn till att börja med, sen skola för första gången på länge, sen blev det riktigt kul. Jag och Julia satte oss på tåget till Ronneby för att träffa Alexandra och Sara vilket var ett halvår sen. Men när vi väl började prata var det som att vi aldrig var ifrån varandra. Helt fantastiskt och underbart med såna kompisrealtioner! Inga tvång eller krav från någon vi ses ett par timmar ihop när vi har tid (då alla bor utspritt som faaan).  Sen har vi bara askul ihop. Helt underbart! Tack för en underbar fika tjejer och vi ses igen om ett halvår ha det bäst så länge!! :) Sen blev det tusenbröder med lillsyrran men det slutade med att jag sov några timmar på soffan istället. Vi har även hämtat hem pappa idag så han är hemma igen. Ikväll är det final i junior SM i hockey, Sverige mot Ryssland så nu kör vi eller va tycker ni?

Blev så paff och visste inte hur jag skulle reagera när en busscahaufför gör så här:
Jag springer ikapp busssen då jag just hoppat av tåget, bussen hinner precis stänga dörrarna och öppnar igen. 
Busschauffören: -Jag gillar inte folk som springer...
Jag: - Då ber jag om urrsäkt men jag kom just från tåget 
B: - Ja då kunde du ju tagit nästa buss 
....... 
ber om ursäkt om jag förpestade din dag genom att springa!



Avskyr folk som har servicejobb men inte förstår sig på serviceyrken. Men men inget att vara bitter för. 


Så här ska man vara på ett serviceyrke, eller? 




Employee of the month (2006) 
Zack jobbar på ett köpcenter och är förälskad i en av de anställda. Amy. Men hon är inte intresserad av någon som är lat och inte tar jobbet på allvar. Då bestämmer sig Zack för att han ska vinna priset för månadens anställd för att få Amy att öppna ögonen för honom. 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: ++


Lite kul och flummig amerikansk kärleks- komedi. En bra slötittarfilm (som de flesta amerikanska kärleks- komedier) Helt ok helt enkelt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar