Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 22 januari 2012

När man fyller 20 har man en egen bar ^^

Jag och Julia på permiss 2009
Godkväll! Igår var nog en av de galnaste men skojigaste kvällarna på länge! Vi hade säkert minst sju olika sorters drickor, tre olika likörer, mintu, tequilla, vin, cider. Gott som fan, men det verkar farligt att fylla tjugo! Mer än så behöver jag nog inte säga men jag tackar för en awesome kväll! :D Igår var det sötnosen Julia vi firade som fyllde 20 i fredags, vi spelade Alias åt massa gott och som sagt drack en hel del!
Idag fick man pallra sig upp vid tolv-tiden eftersom det var styrelsemöte vid ett (tog bussen idag vill jag lova) och efter det blev jag medtvingad på KHK-matchen. Ville ju egentligen hem och vila lite, men nej nej! Fast dom vann ju idag så de var de värt. De har ju inte gått så bra för KHK på senaste tiden, men idag spelade de bra! Timo ägde och var superduktig. Tur att de inte spelade som detta laget i alla fall...

The Mighty ducks (1992)
Advokaten Gordon döms till en samhällstjänst och eftersom han har erfarenhet inom hockey döms han till att träna det värsta knatte-laget i serien vilket blir ett mycket tufft jobb.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++

Var superlängesen jag såg den, men blev supersugen på att se den nu! Synd att den inte är så lätt att få tag på. Men va jag kan komma ihåg är den här filmen superkul och bra :) hade varit perfekt en sån här dagen-efter film ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar