Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 20 januari 2012

Stadsärenden! Check!

Taxirörelse idag på morgonen! Härligt... eller inte, men då får man ha bilen hela dagen så de kan de ju vara värt, så idag har jag gjort en massa saker som behövdes/skulle göras ^^ 
  1. Ansiktsbehandling! Check
  2. Hämta nytt pass! Check 
  3. Boka ifyllands-tid för min tatuering! Check 
  4. Handlat presenter! Check 
Ansiktsbehandlingen måste jag säga var himla bra och lärorik... men också fruktansvärt smärtsam. Så idag fick jag reda på en massa saker om min hy som jag inte visste om, t.ex. att jag har en torr hy (?!) Jag har alltid trott att jag har haft superfet hy eftersom jag har så mycket finnar men nu fick jag order om att smörja den med fet salva varje dag för de skulle hjälpa huden att bli fräsch och fin. Fick även order om att inte trycka någonting på egen hand... ingenting! Fattar ni hur svårt det kommer, jag som trycker finnar och pormaskar dagligen. Men jag ska lyssna på experten och om tio veckor ska jag tillbaks för en ny behandling! Rekommenderas varmt om ni vill få bort finnar eller dylikt eller bara få en skön behandling. Så dagens tips från mig är att åka in till Beauty by Lina och boka tid, klart värt det! Nej nu ska jag sluta tjata om såna här "meningslösa tjejgrejer". Lovar att det kommer före och efter bilder när jag inte är fullt lika röd i ansiktet x). 

Men det här kallar jag en riktig ansiktsbehandling! 

Face/off (1997) 
Sean Archer jobbar på FBI och är fast besluten att fånga skurken Castor Troy. Han vill stoppa Troy innan han hinner använda sitt livsfarliga vapen. Men mest vill Archer hämnas på Troy eftersom det är Troys fel att Archers son är död. Archer tänker förhindra Troy genom att sno hans identitet genom ett kirurgiskt ingrepp och ta hans ansikte. Men planen går fel när Troy tänker göra detsamma mot Archer... 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++

Väldigt cool och udda actionfilm, men också väldigt orealistisk förstås. Men fortfarande en tuff idé om att den onde blir god och den gode blir ond, ja i alla fall på utsidan. Nicolas Cage och John Travolta gör båda två ett superbra jobb att både spela sin egen roll och sen spela den andras roll. Som sagt annorlunda och häftig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar