Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 23 januari 2012

Matlagning

Kanske inte så snyggt,
men förbanat gott!
Träning check! Har även beställt böcker för 800 kronor ikväll, kändes väl sådär va. Men studiebidraget är ju till för att användas, så kan man ju förstås ha skilda åsikter om vad det ska användas till men men. Imorgon ska jag nog ta och plugga lite grann och sedan städa. Jag ska även ut och fotografera imorgon ifall vädret är fint. Ska höra med min kära syster om hon vill följa med mig ut när hon har slutat skolan. Så imorgon kanske det kommer upp lite fina bilder, så håll utkik ^^
Har varit hemma hela dagen själv och inte gjort många knop alls idag. Men något jag kom på innan jag skulle till träningen är att det är förbaskat tråkigt att laga mat om det bara är till sig själv eller va tycker ni?

Om man får laga mat eller baka tillsammans eller till någon är det en helt annan grej, då är de superkul. Hade man haft lite mer ork för att laga mat hade jag velat träna upp mig så jag hade kunnat laga mat som dessa...


Sveriges mästerkock (svensk reality-serie) 
En tävling i att laga mat, med uttagningar och därefter utmaningar för att ta sig till final och förhoppningsvis bli Sveriges nästa mästerkock.

Nej nej jag vet att detta inte är en film, men det är en serie som jag följer som jag tycker är helt ok och klart sevärd om man inte har något att göra på onsdags kvällarna eller gillar tv4-play om nätterna. Per Moberg är så sjukt kul. Roliga utmaningar och knasiga men roliga tävlande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar