Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 21 januari 2012

Sova en lördag?!

Grattis Fia!!! :)
Hejsan! Var och firade Fia igår som har fyllt 20. Så ett stort grattis till henne!!! Ytterligare en som har fyllt det sista steget in till vuxenlivet (ja om man inte räknar åldersgränserna på uteställena då förstås). Var väldans skoj med god mat och trevligt sällskap och pepperkakor! (hahah fanny sötnos). Idag var första gången på väldigt väldigt länge som jag fick sova länge på en lördag, superskönt! Jag har absolut inget emot att hålla träningarna på lördagar för det tycker jag verkligen är superkul. Men idag fick jag faktiskt sova ut vilket var fantastiskt skönt ^^. Men nu är det dags att göra sig i ordning för ytterligare en kväll med massa bus! Ha en trevlig lördag!

Visst är det kul att festa i en viss mån, men att vara en sån här party-prisse känns kanske lite överdrivet.

L.A. Gigolo (2009)
Nicki lever på gränsen till fattigdom men tack vare hans charm ser han till att charma sig in i rika medelålders kvinnors liv så att han får vardagen att gå runt. Nicki har attityden att han kan få allt och alla och en dag träffar han Samantha som han snart har charmat sig in hos. Men så träffar han plötsligt en ung tjej som inte är rik och hans liv blir plötsligt mycket mer komplicerat än vad han hade önskat.

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

En typsik Ashton Kutcher film! Jag är väldigt förvånad över att den faktiskt är barntillåten, i alla fall i Sverige, i andra länder är denna filmen från 15 eller 18. Ganska vulgär många gånger och lite halvdryg humor. Samtidigt som jag satt och var väldigt frustrerad över filmens många brister och irritationsmoment så finns det något med den som gör att jag ändå tycker att den var ganska ok....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar