Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 10 januari 2012

Tandfen

Bränn tack!!!
Just nu vill jag elda upp min anatomibok.... usch och fy, är sjukligt nervös för fredagens tenta jag håller tummarna för att de ska gå vägen. Jag hade i alla fall en otroligt trevlig lunch+långpromenad idag som gjorde att hela dagen gick lite lättare ^^, och vem vet jag kanske lyckas vända till dygnet idag eftersom det bara blev 4-5 timmars sömn i natt. Blev  även en liten omgång sällskapsspel hos familjen Kristensson och med en härlig nybörjartur tog jag hem segern! :). Men resten av all tid idag har gått åt till plugg. I vilket fall som helst måste min hjärna få vila lite grann, den kan inte suga upp mer fakta nu på en stund.

Jag håller på att få min första visdomstand! (håller jag på att bli smart kanske? Hoppas de hjälper till tentan). Jag är bara så lycklig att den inte gör ont och jag hoppas inte den kommer göra det heller, man har ju hört såna skräckhistorier om folks visdomständer så de vill jag helst undvika. Tur att man har dragit ut två tänder sen tidigare, då kanske den får plats om jag har tur(!). Hur det än blir vill jag i vilket fall som helst inte stöta på den här tandfen!

Darkness falls (2003)
I den lilla staden Darkness falls går det historier om att Matilda Dixons våldnad spökar men hon visar sig bara i mörkret. Kyle påstår att han har sett Matilda Dixons våldnad men ingen tror på honom. Men Kyle är säker på sin sak och vågar därefter aldrig vistas i ett mörkt rum eller sova med lampan släckt. En dag kontaktar Kyles före detta flickvän honom och ber honom att prata med hennes lillebror som också påstår sig ha sett vålnaden.


Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++


Otroligt obehaglig och ruggig film. En del riktigt häftiga scener, som min favorit i trapphuset. Lite annorlunda upplägg på filmen. De har verkligen fått till stämningen trotts att det finns saker som inte är så jättebra med filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar