Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 27 januari 2012

A little bit of pain, but mostly positive thoughts

Härligt kallt! eller?
Det är nog något seriöst fel på min del av hjärnan som sköter sömnen! Sov mellan 03 till 07 igår och tänkte: Yes ikväll kommer jag somna tidigt.... yeah right. Somande 04 sen upp igen vid 10. Lyckat värre.
Har varit och fyllt i min ena tatuering idag, blev kalassnyggt ^^ men det gör alltid mycket ondare andra gången! Inte ok. Sen inhandlades det en present och efter det var man på en mycket trevlig lunch med Ante och sen kom hans bror Joel och gjorde oss sällskap och därefter blev det en kopp kaffe eller för min del te.

Nu ska man chilla runt i huset själv fram till 19. Undrar vad man ska hitta på för roligt? Hmm ska nog komma på något om jag känner mig själv rätt.

Det var riktigt jävla kallt idag! Fy va det märks att februari är den kallaste månaden på året. Ser så behagligt ut när man tittar ut men sen när man väl är utomhus är det fruktansvärt kallt! Sen på grund av Karlskronas fantastiskt smarta (not) uppbyggnad gör ju att man alltid alltid har motvind! Helt fantastiskt, men ok det kunde varit värre (japp jag är fröken positiv ^^). Det kunde ju ha blåst så här:

Den perfekta stormen (2000)
Andrea Gail är ett fiskefartyg som just nu är mitt uti i Atlanten när det värsta tänkbara händer. Det blir storm... och inte vilken storm som helst, den värsta på över hundra år,  de är mitt ute på havet långt i från civilisation. Hur ska Andrea Gail och hennes besättning klara sig undan detta?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Katastrof-filmer är en av mina absoluta favorit genrer! Vet inte varför, men har alltid tyckt om det, ända sen jag såg Twister och Dantes Peak när jag var i 8- års åldern. Den perfekta stormen har riktigt grymma scener där havets värsta tänkbara sidor visas. Riktigt spännande och en riktigt skarp film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar