Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 3 januari 2012

Identitetskris

Nuförtiden
Hejsan!
Att vända på dygnet helt och fullständigt är kanske inte så himla smart, så de två senaste dagarna har jag somnat klockan 08 och 06 på morgonen och sen vaknat mellan 13 och 14, inte så bra eftersom på torsdag börjar jag skolan klockan 08.30, det kommer gå kanon eller va tror ni?
Jag i sjuan, åttan och nian

Var på bio med sötnosen Fanny idag alltid lika kul!

Alla har vi nog haft en identitetskris här i livet, speciellt när man går i högstadiet. Jag gick ifrån att klä mig allmänt... ehm ja i ärlighetens namn fult till supertjejigt till super-hård-rockare till jag till slut nu har hittat ett mellanläge till min lite rockiga shorts&bandana-stil med lite tjejiga inslag vissa dagar.

Men vissa har nog större identitetskris än andra...

Simon och ekarna (2011)
Simon kommer från en arbetarklass familj, men Simon är en väldigt intelligent pojke och söker sig till skolor han egentligen inte passar på. Hans pappa tycker inte att det är en klok idé men låter honom hållas. På skolan träffar Simon en ny vän som heter Isak. Isak är jude och kommer från en mycket rik familj. Pojkarna lär känna varandra väldigt bra och deras familjer vävs samman under andra världskriget.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++


Jag har svårt att sätta fingret på det, men filmen var väldigt konstig på något sätt men kan inte komma på vad det är. Annars var den bra och gripande som de flesta filmer som utspelar sig under andra världskriget. De har fått in förvånansvärt bra barnskådisar till denna filmen vilket är glädjande att se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar