Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 31 januari 2012

Tiden rullar på

Sista dagen på första månaden på ett nytt år... det har alltså gott 31 dagar av det nya året redan. Det är helt sjukt, nu får tiden lugna ner sig lite grann tycker jag minsann! Undrar var februari har att erbjuda för roligt?

Igår åt vi kinamat! Sjukt gott som alltid, hade kunnat leva på det och sushi! Hade jag fått välja mat från en världsdel som jag hade varit tvungen att leva på resten av livet hade det ju blivit asiatisk mat utan att tveka. Men det finns en maträtt från Asien jag aldrig har vågat prova och tack vare den här filmen är jag inte så sugen på att smaka heller.

Dumplings (2004)
Qing har fobi för att åldras. Hon använder sin mans pengar till att leta efter föryngringsprodukter och göra operationer. En dag hör hon talas om en kvinna som gör dumplings som påstås hålla ens utseende ungt och fräscht. Hon går till Mei som i hemlighet gör sina dumplings i sin lägenhet för kopiöst mycket pengar. Men ju fler gånger Qing går dit desto mer äcklig konsistens får degknyterna och det verkar som om den hemliga ingrediensen verkar vara något långt bortom vad man hade kunnat gissa.

Film: +
Handling: +
Skådespelare:+ ++
Miljö: ++

En fruktansvärt vidrig film.... alltså riktigt jävla äcklig helt enkelt. Räknas som skräck men jag sitter bara och mår illa och fattar verkligen inte grejen med den här filmen.  Undvik.... ja undvik!

Men ee något man kan ta lärdom är ju att tiden rullar på och man åldras utan att man kan göra något åt det så ta vara på er tid.
Men den har vi ju alla hört förut så... UNDVIK!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar