Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 1 januari 2012

Soffpotatis

Nyårsdagen, finns det någon slöare dag på året? Steg upp vid tre, sen spelade jag tv-spel i några timmar, sen blev det en långpromenad på det (jag behövde röra lite på mig). Nu har man käkat bakad potatis och är mätt och belåten, men fortfarande slö. Tyckte inte att det var någon idé att plugga idag då huvudet känns helt blankt och tomt, så det hade nog inte funkat ändå.

Resten av kvällen kommer spenderas i soffan! ^^
Precis var den här mannen spenderar så mycket tid han bara kan...

Secret Window (2004)
Författaren Mort Rainey har skilt sig från sin fru och tappat all sin inspiration för att skriva. En dag kommer en man vid namn John Shoother och påstår att Mort Rainey har plagierat en av hans historier och tagit åt sig äran för den. Mort Rainey står fast vid att det är hans verk och tänker bevisa det. När Rainey försöker bevisa att han har rätt börjar istället Shoother hota honom. Rainey hyr in en privatdetektiv men hoten blir bara värre och värre och snart märker Rainey att han inte kan lita på någon alls längre.

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++

Miljö: ++++


En av de första filmerna jag såg med Johnny Depp, en av mina favoriter av honom också. Riktigt spännande och annorlunda till handlingen. Stämningen i filmen är riktigt bra och det är även väldigt bra skådisar tycker jag. Johhny Depp gör nästan alltid väldigt annorlunda roller, men denna rollen är till synes normal, i alla fall i början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar