Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 16 januari 2012

Everybody hurts

När klockan var ungefär 03 igår upptäckte jag att skolan skulle börja klockan halv nio idag... det hade jag helt glömt bort och självklart var jag superpigg. Så det blev en liten powernap mellan 7 och halv 8 sen blev det skola. Nu har jag sovit ett par timmar men är fortfarande förbaskat trött. 
Sanne- en bild ur ett av
 mina fotoprojekt
            Till er som undrar hur det gick i lördags kan jag meddela att de ställde in förfesten på grund av "trötthet" (bakfylla). Ja då är de inte lätt att lära känna oss eller va säger ni? haha Men jag och Julia hade en sjukt trevlig kväll i alla fall :)
På tal om annat har jag jag sjukligt ont i kroppen! Jag kan inte minnas när jag senast hade sån här träningsvärk, jag kan inte gå, jag kan inte lyfta mina armar ordentligt, jag har ont i skulderbladen! Så att träna om en timme känns inte så ultimat... jag menar haltar man ut till bilen kan man kanske inte träna så bra, jag brukar verkligen inte ge mig men det här är helt galet. Så tror jag sparar mig till imorgon och umgås med min pappa ikväll istället, han åker ju trotts allt till norge imorgon. 
Men nej nu ska jag sluta klaga ^^ 

Tänk om folk plötsligt började ta livet av sig, helt utan anledning överallt så dog folk utan att någon kunde förklara varför.... 

The happening (2008) 
Något konstigt börjar hända i den östra delen av USA, folk börjar plötsligt dö helt utan anledning det finns tydligen en farlig gas i luften som ingen vet var den kommer ifrån och folk börjar oroa sig för att det är en terroristattack. Elliot Moore är naturkunskapslärare  och tänker göra allt han kan för att skydda sin familj, men han upptäcker snart att man inte är säker någonstans.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Väldigt väldigt annorlunda och konstig film. Ganska spännande men mest skum. Och jag fattade ingenting i slutet! Lite lätt frustrerad, tror att jag måste se den en gång till för att få ihop de.... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar