Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 25 januari 2012

Sweet music

Jag kanske inte alltid är helt normal, men jag trivs bra ändå ^^
Hemska hemska morgon, välkommen! Om knappt en timme är det simmardags, supersweet. Fick med mig Jacob så idag ska här simmas! Men först ska det lyssnas på lite trevlig musik och ätas frukost minsann. Men om ni inte orkar ta er till simhallen idag utan vill ligga kvar i sängen (ett mycket bra alternativ tycker jag) så ska jag ge er ett litet trevligt filmtips!

Har du någon gång känt att du inte passar in? Det tror jag den här killen också känner.

Crocodile Dundee (1986)
Dundee är en riktig macho- kille, han kommer ifrån Australien och han är en äkta tuffing. Han brottar ner krokodiler med bara händerna och kan dricka vem som helst under bordet. Men en dag kommer hans största utmaning någonsin...en resa till New York.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare:+ +++
Miljö: +++

Grymt skön humor. Lantis vs. stadsliv med alla tänkbara livsstils- krockar. Verkligen en film man kan se flera gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar