Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 24 januari 2012

Lite kyligt, eller smälter det?

En liten plojbild på mig ^^
 Hejsan därute i vintermörkret! 
Sanne och jag, lika som bär... eller? ;)
Japp nu har de kommit snö då som faktiskt ligger kvar mer än 24 timmar. Inte så mycket, men eftersom det håller sig på minusgraderna kan de kanske bli mer de närmsta dagarna, vem vet? Är både för och emot, tycker att snö ska vara i december som sagt men lite positiva grejer är ju att man kan ta fina bilder och åka pulka om det kommer lite mer snö och det är ju alltid kul. Ja jag vet att jag är 19 men jag kan säkert hitta någon anledning till varför det är okej att jag åker pulka i alla fall... typ att det är superkul! Idag har Sanne och jag varit och fotat i skogen. Blev en del fina bilder (en hel del tramsbilder med men det får de vara) Imorgon ska jag upp tidigt... känns inte helt okej men då kanske jag lyckas vända dygnet.... haha den var nästan kul, men vi kan ju låtsas ^^



















Blev plötsligt supersugen på att simma! Jag tror minsann, eftersom jag är uppe så himla tidigt, så ska jag nog ta mig till simhallen imorgon för en liten simtur. Och bara för de blev jag himla sugen på att se denna filmen med! Jag vill också ha en pool i trädgården! Fast jag vill inte vara så rik att jag riskeras att kidnappas så jag skippar nog det det i alla fall ^^

Man on fire (2004) 
John Creasy är en före detta kommandosoldat och har nu alkoholproblem vilket gör att han inte jobbar. Men en dag blir han övertalad att ta ett jobb för en rik familj, han ska vara livvakt åt deras dotter Pita. Till en början är Creasy mest irriterad på Pita, men efter en tid börjar han tycka om henne och de blir kompisar. En dag efter Pitas pianolektion kidnappas hon och Creasy skadas svårt, men han tänker göra allt för att hämnas på kidnapparna och få tillbaka Pita till sin familj. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare:+ ++++
Miljö: +++

Jag älskar denna film! Dels för att Dakota Fanning är med som är superduktig, men även Denzel Washington  är med och han är ju helt fantastiskt duktig och gör denna rollen helt strålande! Spännande, men också fin och gripande på något sätt, när lilla Pita lyckas smälta Creasys hjärta och får honom att börja uppskatta livet igen. Ja den är superbra, klart värd att se! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar