Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 4 januari 2012

Skräckförvåning

God kväll!
Ätit gyros med min lillasyster idag och sen har jag tränat karate tillsammans med bland annat louise!!!!! Detta var typ fem år sen sist, jag har tjatat på henne sen dagen hon slutade... men att det skulle behövas en kille för att hon skulle prova igen ja det trodde jag ju inte, men härligt att se dig där igen Louise, hoppas du fortsätter nu bara ;)

Kollade på tusenbröder hela natten med min lillasyster, såg hela första säsongen. Till sin stora skräck och förvirring blev man väckt i morse av ett par poliser som knackade på. Jag kom ner och öppnade dörren helt yrvaken i morgonrock med håret åt alla håll och såg nog ganska sur ut eftersom dom väckt mig, men ganska snabbt ändrades nog ansiktet till ett stort frågetecken och tankarna började snurra.... vad har nu hänt? har jag gjort något?!?! Men som tur är var det inget allvarligt.... jag hade ju inte rånat banker eller så ^^....

Tusenbröder säsong 1 (2002)
Jan "Hoffa" Lenhoff är tvåbarnspappa och tänker starta en egen helt egen målarfirma, tillsammans med sina två kompisar Nicke och Hamid kämpar de på. Firman går till en början bra då Hoffas pappa passar över jobb till Hoffas firma, hans pappa är en mycket framgångsrik målare. Men efter ett bråk med sin pappa får de inte fler jobb och företaget börjar gå utför. Spiralen eskalerar och det går bara sämre och sämre, tillslut ser inte vännerna någon annan utväg ifrån allt än att råna en bank...


Serie: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Musik: ++++


Fantastiskt bra och fin serie på alla sätt och vis, man förstår hur Hoffa känner och tänker och man sitter och växlar i känslor från glad, till förbannad, till ledsen, till ännu mer förbannad. Riktigt, riktigt bra serie. Nog den bästa svenska dramaserien enligt mig skulle jag tro! Se den och gör de fort!

2 kommentarer:

  1. Instämmer super bra filmer/ serier :) / Nadja amora

    SvaraRadera
  2. härligt att höra nadja! :D

    SvaraRadera