Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Sista dagen på 2011. Detta har varit ett år fullt med händelser både glada och otroligt tråkiga. Hoppas 2012 blir ett fantastiskt år med mycket glädje! Har redan planerat en hel del till nästa år så jag hoppas det blir lika bra som jag önskar.

Dessa saker kommer jag att minnas mest av 2011

  • Började övningsköra och tog körkort! 
  • Jobbade stenhårt med både slutproduktion och projektarbete som blev kalasbra! :)
  • Gjort två tatueringar 
  • Var i Göteborg 2 gånger, en gång med Louise, Fanny & Annie. Andra gången hälsade jag på Stina som flyttat upp till götet. 
  • Vi fick se vår version av Rent på DVD 
  • En riktig fotografering
  • Mösspåtagningen! :D
  • Balen!! :D
  • Klassresa med galna upptåg... bland annat näsblod ^^
  • en alldeles super awesome för tidig studentfest :D
  • och såklart Studenten som krockade lite med
  • Sweden Rock 2011 med otroligt massa bra band! :) 
  • Sommarjobbade hela sommaren 
  • Kojan i skogen revs
  • Var riktigt full första och enda gången!
  • Såg The Ark med Stina
  • Antagen till sjuksköterskeutbildningen
  • Blev singel 
  • Hade en fruktansvärt envis urinvägsinfektion 
  • Började på BTH och träffade massa trevligt folk! 
  • Gammelfarfar gick bort <3 
  • Fick en fruktansvärd envis sjuka som satt i flera veckor vilket innebar att man inte orkade göra någonting 
  • Har börjat umgås med folk man inte har sett på länge igen 
  • Tävlat och varit iväg massor med karaten! :) 
  • Fick uppleva det coolaste datumet någonsin (11-11-11) 
  • mina finaste föräldrar gifte sig!!!!!! :D :D
  • Haft en underbar jul 
  • Massa party ^^

Herregud jag skulle kunna rabbla i oändlighet man kortfattat har det varit ett mycket händelserikt år med både toppar och dalar. Tack alla människor som funnits hos mig när det har varit tungt och jobbigt och tack alla som har gjort så många stunder helt underbara. Vill speciellt tacka Jacob, Jesper, Julia A och Fanny för att ni har orkat lyssna på mig när det har varit tungt! Hoppas ni finns för mig 2012 också, det kommer jag göra för er <3 Er som jag inte nämner bli inte ledsna för det ni är också underbara och jag hoppas vi ses nästa år också! :) Tack också till min underbara familj och släkt! Ni finns där alltid också! :) 

Har faktiskt inga nyårslöften då jag vet att jag är sämst på att hålla dom, men nästa år kommer bestå av massa träning, plugg och träffa människor ungefär som nu ^^

Det är svårt att välja film en sådan här dag tycker jag... en film som har lite av allt. Hmm jag tycker vi ska avsluta året med en riktig höjdarfilm. Eftersom vi inte vet va nästa år har att erbjuda kan vi ta något lite surrealistiskt! ;) 

Avatar (2009)
Jake Sully skickas till planeten Pandora för att hjälpa till att hitta Pandoras energikälla och övertala Pandoras urbefolkning att dela med sig av den. Jake lyckas bli vän med befolkningen men börjar tvivla på om det verkligen är rätt att ta deras energikälla. 

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++

Miljö: +++++

Helt fantastiska animationer, nytänkande, häftig! Jag säger bara wow! Tror många redan har sett den, har ni inte det så gör det vetja! Riktigt bra film. 


Med detta sagt vill jag önska er en bra nyårsafton och ett riktigt underbart 2012! Tack alla läsare vi hörs nästa år igen! Kram på er alla! :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar