Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 1 februari 2012

Kämpa till sista andetaget

Hej! Första februari välkommen... men du kunde ju dragit med dig lite trevligare väder kanske? Kallt som tusan och snö ifall någon mot förmodan skulle ha missat detta.
Jag ska nu har tema-månad här på bloggen och funderade fram och tillbaks på vad jag skulle göra, men eftersom det är 29 dagar denna månaden och 29 bokstäver i alfabetet kör vi en alfabetsmånad! Ni får jättegärna komma med tips, speciellt på bokstaven Q till exempel.
Ikväll på karaten var jag med om ett av mina värsta pass sen jag vet inte när, kan nog varit ett av de värsta någonsin... mits-träning 1 timme! En hel fantastiskt lång och plågsam timme. Min tatuering pulserar och jag kan inte lyfta mina ben. Efter passet gjorde det ont att dricka! Förstår ni hur tungt det var, jag låg på golvet och ville börja gråta av utmattning, jag har nog aldrig någonsin känt mig så sårbar på ett träningspass... men nu så här i efterhand kan man inte vara annat än lite stolt... fast som jag brukar säga, jag vill även dö lite grann, fast bara lite ;)

Några andra som nog mår minst lika dåligt som jag, ja jag är ju trotts allt inomhus nu och har ätit potatisgratäng och kotlett och nu dricker man milkshake (japp kalorierna måste ju återställas). Ok då de mår nog ganska mycket värre än jag..

Alive (1993)
Fredagen den 13 oktober 1972.
Ett plan störtar plötsligt uppe i alperna. Några av passagerarna dör omedelbart men de flesta överlever. Det är kallt och deras radio kan inte få kontakt med någon annan. De väntar på att bli räddade men ingenting händer, maten börjar ta slut och plötsligt hör de på radion att de tänker avbryta sökandet, de måste nu göra ett sista desperat försök att få hjälp innan de dör av svält eller köld.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++

Verkligehetsbasered  helt otrolig film. Man lider med dom och kan inte ens försöka tänka tanken på hur hemskt det måste vara. Gripande, sorglig, hemsk, otäck, ja alla hemska känslor man kan tänka sig på samma gång. Riktigt bra film!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar