Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 11 november 2011

11-11-11-11-11-11

I onsdags hände något sjukt läskigt när jag var på praktiken. Jag blev helt yr, skakig och kunde knappt gå för det var så snurrigt så min hjärna har inte varit i fokus för att tänka alls de senaste dagarna. Precis samma känsla som på sjövärnskåren förra året då jag både hade ätit, druckit och sovit dåligt. Jag klarade hela onsdagen på praktiken men sen torsdag och fredag har jag fått vara hemma för jag har varit helt konstig och svimfärdig. Men åka till Sundsvall var jag tvungen att klara i alla fall. Så dricka massa vatten och försöka koppla bort snurret så gick det bra. Samtidigt som man går och tänker hela tiden så man inte går fel gör så att man inte hinner tänka på att man inte mår riktigt bra. Igår firade vi lite att jag och pappa fyllt år med massor av smörgåstårta och lite lagom med folk. Det var trevligt med, men snurrigt i mitt huvud var det.

Idag var det coolaste datumet och klockslaget någonsin. Jag tycker det speciellt eftersom mitt lyckonummer är 11. Är lite avundsjuk på min farbror och gudfar som fyller idag Han fyller ju det coolaste datumet någonsin. Men Grattis Benne på din dag! :) 

Det här klockslaget var superviktigt för mig, jag satt med en klocka framme på skärmen bara för att inte missa det. Vissa tycker säkert jag är superlöjlig. Men det är som de sjunger i denna underbara film: 

Det du gör idag 
det gör också jag 
visa allting och förklara hur 
Nåt kan va viktigt för dig 
men inte för mig 

Finns så mycket jag kan lära mig 
så nära mig men ofattbart 
jag ser mig själv med nyvaken blick 
Å jag vet det finns nåt större nånstans 



Tarzan (1999)
Ett skepp sjunker utanför Afrikas kust, ett gift par och deras lille son klarar sig till stranden och börjar ett nytt liv i Afrika som ensamma människor. De bygger en plats att bo på, men en dag mördas föräldrarna av en leopard och deras lilla bebis är helt utlämnad i den stora djungeln. Men av en slump hittar en gorilla hona  honom och bestämmer sig för att adoptera honom och ta hand om honom som sin egen. Hon döper sin son till Tarzan. 

Film: +++++
Handling: ++++
Musik:+++++

Miljö: ++++

*Myser* Oh vad jag tycker om denna film, helt underbar musik till att börja med! Kan lyssna om och om igen på den! Sen filmen är väldigt spännande och lite otäck samtidigt som den har en hel del komedi och kärlek i sig. Alltså en av de ultimata Disney-filmerna som har allt. 


Imorgon får vi hålla tummarna så det går bra för våra kadetter allihop! Det ska jag göra, men fotas ska de göras med! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar