Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 25 november 2011

Världens bästa familj!

Mamma, Sanne och jag på biografen!
Tjejmys med Sanne och mamma. Det blev kinamatsbuffé och sen blev det bio. Senaste Twilight Breaking Dawn Part 1. Den var bra och gripande måste jag säga, slår dock inte trean som är bäst! :) Nu är jag så mätt så jag håller på att dö, usch min mage som inte är van vid mat för tillfället blev tvingad två monster- portioner och nu  håller jag på att spricka av mätthet. Men det är ju trevligt att man kan äta någorlunda igen... men nu tror jag inte jag behöver äta igen förens tidigast söndag, haha nej skojar bara. 

Familjen komplett 1997
Så himla härligt att ha en sån bra kväll! Satt och skrattade helt sjukt mycket i biosalongen innan filmen började (sanne tyckte nog jag var pinsam haha men men sånt får hon ta). Underbart att man har en sådan bra familj som man har kul med oavsett. Man kan umgås med alla, antingen alla tillsammans eller en och en. Även om vi ofta nu för tiden bara är tre hemma, ibland fyra så är familjen aldrig så komplett som när även Jimmy är hemma! Jag har världens bästa familj (även om sanne och jag kanske bråkar ibland precis som de flesta systrar). Jag skulle inte byta dom mot någonting i hela världen!
Familjen på sonisphere -semester
  i Stockholm 2010

2001













Familjen Robinson (2007)
Lewis är en tolvårig pojke som drömmer om att bli uppfinnare. Hans senaste uppfinning hoppas han ska kunna visa honom varför hans biologiska mamma gav bort honom som spädbarn till ett barnhem. Men innan han får chansen att se om den funkar så blir den stulen. Till sin hjälp att få tillbaks sin uppfinning kommer en kille vid namn Wilbur som påstår sig vara från framtiden och säger att han tänker hjälpa Lewis.

Film: +++
Handling: ++
Musik:+

Miljö: ++


Lite knasig och halvrolig. Den här är inte heller en speciellt bra film tyvärr. Disney har tappat sina fina filmer och är utbytta mot dessvärre lite sämre handlingar mot va de en gång hade. Tror ni dom kommer hitta tillbaks till det gamla mysiga igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar