Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 24 november 2011

Papper i massor

Inga reslutat idag tyvärr, så det kommer nog imorgon.   
Liten pappershög

En hel natts sömn och en lång dusch gjorde så jag fick lite energi idag så just nu håller jag på att städa rummet, men ansträngande som det är tog jag en lite paus nu. Tror jag har rensat bort cirka 1 ton papper på/i/vid skrivbordet. Kan man inte bara ha allt digitalt istället? Hade varit mycket mer miljövänligt.

Usch ja, skrivbord klart eeehm cirka 80% av rummet kvar... nu kör vi, haha enda motionen på länge så jag får väl vara nöjd! 

Lite energi har jag som sagt... inte tillräckligt för att jaga björnar dock. 

Björnbröder (2003)
Kenai är den yngsta av tre bröder. De bor i en liten by Amerika efter istiden. En dag råkar bröderna i bråk med en björn och den äldste brodern dör. Kenai tänker göra allt för att hämnas för sin bror och lyckas döda björnen. Men de stora andarna blir besviken på Kenias beteende och förvandlar honom till en björn. Enda sättet att bli människa igen är att ta sig till berget där ljuset nuddar jorden, han får hjälp av den lille björnungen Koda. Men Denahi den mellersta brodern tror nu att han har förlorat båda sina bröder till björnen och tänker döda björnen.... björnen som egentligen är hans egen bror. 

Film: +++
Handling: ++
Musik:++++

Miljö: +++

En mycket fin film med mycket humor. Rut och Tuck är helt otroligt roliga tycker jag. Två stycken otroligt korkade älgar som lyckas lätta upp en annars ganska sorglig och allvarlig film. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar