Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 22 november 2011

En försvunnen tid

Wii har lyckats äta lite idag! Tre vårrullar (!!) inte illa. Dagen har annars spenderats i sängen och vid datorn. Har redigerat filmer idag eftersom den datorn äntligen har kommit upp igen, så en film hann nästan bli klar idag. Riktigt skoj är det, och faktiskt det enda jag har ork med just nu, de och skolarbete, men lämna huset är tungt. Har även photoshopat en hel del.
Nu är det bestämt att det inte blir något SM för mig i år. Men jag hade räknat med det själv, ingen idé att åka om man inte tränar inför det. Så det får bli nästa år. Men det är sjukt tråkigt i alla fall, men jag kommer vara grymt taggad sen när jag får börja träna igen!

Hade lite tråkigt så har lyckats ägna mig åt att göra ett litet collage idag med lite blandad kompott bilder av mig genom tiderna. Gud va nostalgisk man blir av att titta på gamla bilder. Alla minnen som kommer tillbaks med alla människor. Helt underbart.

Tänk att det finns såna mysterium här i världen. Sånt som vi inte kan förklara. Myter som man inte vet om det är sant eller påhitt. Världen är en underlig plats och det finns fortfarande miljoner saker att utforska.... 

Atlantis (2001) 
Milo Thatch har forskat i hela sitt liv om Atlantismyten och han är helt övertygad om att staden har funnits. Han tror sig till och med veta vart den finns, han behöver bara ett team som är villiga att följa med. En dag får han ett erbjudande som han alltid drömt om, han får erbjudandet att bli vetenskaplig rådgivare för en expedition mot Atlantis. 

Film: ++++
Handling: +++++
Musik:++

Miljö: +++



En väldigt spännande och annorlunda historia med många häftiga scener. En av mina favoriter faktiskt, trotts att den är gjord så sent. Tummen upp. 




Usch sicken kväll det blev helt plötsligt.... påbörjade blooginlägget vid tio hahah nåja det kommer en ny dag imorgon. Eller rättare sagt 7,5 timmar då jag ska till läkaren.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar