Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 23 november 2011

Vilken är din skatt?

Var inne på lite ärenden i dojon idag.. blev avundsjuk på alla som fick träna. Men har faktiskt varit lite småhungrig nu så nu är jag på gång känner jag.... eller är det bara inbillning för att jag vill bli bättre. Men det känns faktiskt som om jag är på bättringsvägen nu! Jag orkar ju göra ärenden vilket är bra! :)
Imorgon ska jag nog skriva hemtenta tror jag. Har ju samlat all fakta jag behöver i alla fall så kan ju lika gärna skriva den så fort så möjligt så slipper jag ju det sen.

Mitt ängelhalsband
Jag tror att alla människor har en egen liten skatt som de älskar, något som ingen annan kan förstå att det betyder så mycket för dig. Men just den här saken eller sakerna finns hos dig och värmer dig när du ser det. Kanske är det ett foto, ett smycke eller kanske bara en pinne. Just den saken betyder så mycket för dig, en klassisk sak kan ju vara en förlovningsring kanske, vad vet jag? Jag som är prylgalning har många saker jag tycker om och älskar och det är svårt att välja sin lilla favoritskatt. Men foton för mig är något som betyder fantastiskt mycket jag blir så lycklig av foton att bara sitta och minnas. Samtidigt har jag föremål som betyder mycket för mig, bland annat ett vackert halsband med en liten ängel som jag fick av min mormor och morfar när jag konfirmerade mig. Varje gång när jag tar på mig det tänker jag på dom och jag önskar och tror att min morfar, var han än befinner sig är vår skyddsängel nu tills vi ses igen. Älskade morfar <3
Men något vi inte får glömma är att detta är bara saker, även om det känns som de betyder allt är det egentligen dina nära och kära som betyder allt, för jag hade i alla fall gett bort alla ägodelar i världen om jag bara visste att dom i min närhet skulle må bra av det. 

Skattkammarplaneten (2002)
Jim Hawkins är en riktig bråkstake och ställer ofta till problem för sin mamma. En dag råkar Jim komma över en skattkarta till den omtalade skattkammarplaneten som ingen har varit på på väldigt väldigt länge. Jim följer med en besättning på sitt livs äventyr mot allas drömmars skatt, men de vet inte att skeppet är fullt av pirater som också vill åt kartan.

Film: +++
Handling: +++
Musik:+++

Miljö: +++


En av Disney-klassikerna som jag inte hade sett tidigare innan jag började samla, men den var faktiskt över förväntan, påminnande teckningar som ifrån Lilo & Stich. Ganska häftig ganska spännande. Ett rymdäventyr med lite Atlantis- feeling. Varken superbra eller superdålig. Helt enkelt medelmåttig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar