Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 27 november 2011

Storm?


STORM! Minst sagt, härligt att man sitter i sitt hus och dricker glögg och äter lussekatter. Jag tycker det är väldigt mysigt med storm egentligen, så länge man får sitta inomhus och mysa under en filt och kolla på en bra film. Så länge det inte blåser så mycket så det går sönder saker så är jag nöjd. Jag kan till och med tycka strömavbrott är mysigt så länge det inte varar för lång tid. 

Vann precis två auktioner på tradera och är lite smålycklig, blev ett par jättesnygga shorts och sen en väldigt snygg klänning. Jag kunde inte riktigt motstå den. Har ju inte klänning så ofta men kanske när man ska gå ut nästa gång? Längtar till paketet kommer, alltid lika roligt att beställa grejer och prova dom. (plus att grejerna är helt nya) så det är ju som att beställa från vilken internetbutik som helst bara att man inte vet priset i förväg. Imorgon väntar nästa auktion så då ska jag sitta bänkad vid datorn. 

Jag har aldrig varit en typisk flick-flicka. När jag var liten drömde jag aldrig om att bli en prinsessa. Jag ville alltid bli veterinär. Klänningar/kjolar och finskor slutade jag använda någon gång på mellanstadiet. Men nu börjar jag göra det lite smått igen, har kommit fram till att det är ganska snyggt. Det har jag visserligen alltid tyckt. Jag har bara inte tyckt att det passar mig. Men kanske ändå, jag ska ge klänningen en chans igen i alla fall. Har ju bara fått komplimanger när jag har använt det på sistone så helt åt skogen kan det ju inte se ut? 

Prinsessan och grodan (2009) 
Tianas kämpar varje dag för att nå sin dröm att öppna en alldeles egen restaurang. Hennes väninna Charlotte är en mycket rik person och hennes högsta önskan är att få gifta sig med en prins. När prinsen Naveen kommer till staden hoppas Charlotte att hennes önskan ska gå i uppfyllelse. Men Naveen blir förtrollad till en groda av en ond voodootrollkarl och prinsen ber Tiana att kyssa honom så han åter blir människa. Men ett misstag sker och istället förvandlas båda till grodor. 

Film: +++
Handling: +++
Musik:+++

Miljö: +++

Teckningarna i filmen gillar jag skarpt. Ganska ok handling och trevliga låtar. En rolig blandning av karaktärer.  Men ingen super- Disney så att säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar