Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 29 november 2011

Tid...

Tid är något vi måste ta vara på. För eftersom ingen vet vad som händer när man lämnar jordelivet borde man förutsätta att detta är ens enda liv. Då måste man göra det bästa ut av det. Försök att inte älta så mycket, gå vidare och gör det du gillar med dom du gillar och som gillar dig tillbaks. Ödsla inte tid på folk som struntar i dig och gå inte och dröm för länge om något du inte kan få, för plötsligt rinner dagarna iväg. Jag säger inte att du ska sluta drömma! Jag älskar drömmarnas värld och alla borde ha underbara drömmar. Sikta mot stjärnorna så når du till månen var ett väldigt fint citat som Malin sa på ett basgruppsmöte. Jag tog det verkligen till mig. Men glöm inte att leva i nuet också. För snart är dag igår! Jag är en mästare på att drömma mig bort och låta dagarna flyta iväg lite för fort ibland, men det är något i alla fall jag tänker försöka ändra på!

In time (2011)
Hela världen styrs av tid. Du betalar med tid och blir betalad med tid. Du slutar att åldras vid 25 och då måste du se till så du jobbar dig till din tid så du får leva vidare. Detta innebär att rika kan i princip köpa sig ett evigt liv, men de som lever i ghettot blir knappt medelålders. Will Salas lever på gränsen varje dag, och vilken dag som helst kan bli den sista. Men en dag stöter han på en man som har 118 år, Will får de åren av honom, men ingen tror honom och han blir därför anklagad för mord...

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++


Riktigt häftig och nytänkande film! Blev glatt överaskad när jag såg den. Älskar filmer som har helt nya filmidéer. Men jag tror jag måste se om den en gång till så man hänger med på alla svängarna. Men den
här rekommenderar jag starkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar