Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 7 november 2011

nr 100

En glad tävlingsgrupp på väg mot tävling ^^
Idag gör jag mitt hundrade blogginlägg! herregud va hundra dagar går tokfort. hur firar vi detta nu då? jo vi kan börja med att gratulera Natahlie, Veronica, och David som alla tog var sitt tredjepris och till Jenny som tog andra pris! stort grattis till er! :) efter fyra timmars sömn inatt var det dags för praktik, sen spenderades eftermiddagen med chicken bits- party med Jacob. Nu har jag tränat, och strax blir det heroes med jacob! :)

Att inte få vara den man är, bli inlåst för att man är annorlunda. Vilket hemskt scenario.

Ringaren i Notre dame (1996)
I Paris ligger den vackra katedralen Notre dame och högst uppe i klocktornet bor Quasimodo. Quasiomodo ser inte ut som alla andra, han har puckelrygg och ser annorlunda ut men innerst inne är Quasimodo en väldigt snäll person som inte vill något hellre än att bli accepterad av alla andra. En dag smiter han ut från klocktornet i alla fall trotts att han har fått strikta order från sin herre Frollo att han måste stanna i klocktornet. Men när han kommer ut skrattar alla åt honom och den enda som försvarar honom är en zigenarflicka vid namn Esmeralda.

Film: ++++
Handling: ++++
Musik:++++
Miljö: ++++


Kanonmysig film med superfina teckningar och bra och spännande handling. Me like! Superbra film  ytterligare en av mina favoriter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar