Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 9 november 2011

zero till hero

Min fin fina sko ^^
Har fått fina presenter, varit på praktik och ätit sushi :) och på torsdag blir det smörgåstårta! :D har varit en bra födelsedag även om jag inte hunnit fira jättemycket. Men det kommer. Fyller ju trotts allt bara 19 i år. Blir ju lite skillnad nästa år när man fyller jämnt och systemetmyndig jippi!! :) 

Något jag kom på att jag borde ha önskat mig är ett par nya skor x) men jag älskar verkligen de jag har nu. förrutom att de läcker lite grann haha

Från när jag började på estet till jag slutade växte jag enormt som människa. Jag visste inte vem jag var när jag började gymnasiet men efteråt var jag mer självsäker och mer framåt. Det är absolut ett av de bästa beslut jag har gjort i livet, jag är stolt över vem jag är personligen... (men det finns ju såklart alltid saker att ändra på). Men att växa som person är viktigt. Alla kanske inte kan växa så extremt som från "zero till hero" men åtminstone en person kan

Herkules (1997)
Herkules är son till guden Zeus. Men en dag kidnappas han och görs till en vanlig dödlig person. När han blir äldre och inser vem han är vill han komma tillbaks till de andra gudarna igen. Men för att göra det måste han bevisa att han är en sann hjälte.

Film: ++++
Handling: ++++
Musik:++++

Miljö: ++++


Så sjukt rolig. Klart en av de Disney-filmer med bäst humor. Rolig story och efter att ha haft kulturhistoria med Pella blir den ytterligare lite roligare att se på.

Från Zero till Hero och han har mod ^^

När jag fyllde åtta år fick jag världens bästa present (tyckte jag då) därför är detta en av de filmer som står mig närmst om hjärtat. Jag såg den fyra eller fem gånger samma dag som jag fick den!!! Åh så bra den är


Mulan (1998)
Det är uppror i Kina och det är på väg att bli krig. En man från varje familj måste ge sig ut i kriget. Men Mulan vägrar att skicka iväg sin far. Hon tycker att hennes far har gjort tillräckligt för sitt land. Så Mulan tar ett beslut att ge sig ut i kriget istället för sin pappa och klä ut sig till man vilket kan leda till att hon avrättas.

Film: ++++
Handling: ++++
Musik:++++
Miljö: ++++


Som sagt det här är en av filmerna som står mig närmast hjärtat. Blir alltid lycklig och nostalgisk av denna filmen så bra och häftig på alla sett. Mulan är ju en stencool förebild med, hon kan slåss, hon är tuff men har samtidigt sin kvinnliga sida kvar. Det gillar vi!

Tack alla för alla fina gratulationer idag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar