Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 27 november 2011

Bästa katten!

Frasse <3
När jag var tre år gammal fick vår första katt Felicia ungar. En av dom ungarna blev min alldeles egna katt, när jag var liten kallade jag henne kossan, men egentligen hette hon Frasse (vi trodde till en början att det var en kille men det visade sig ju att hon var en tjej men namnet fick sitta kvar). Frasse var den bästa katten man kunde tänka sig, gosade med alla, var himla sällskapssjuk. Men hon var min, min alldeles speciella. Hon sov alltid hos mig, hon följde mig till och från skolan de första fyra åren när jag gick på backabo- skolan. Speciellt det första året när jag bara var sex år gammal (jag bodde ju bara ett par hundra meter i från skolan). Hon åt Ahlgrensbilar och ostbågar, det var hennes favoritgodis. Hon ville alltid äta det jag åt. Jag lärde henne till och med tricks, hon kunde bland annat sitt, men bara om hon fick en Ahlgrensbil som belöning. Hon var nästan som en liten hund. I 11 år fanns hon hos mig, dagen när jag gick i åttonde klass och vi var tvungna att avliva henne var en av de sorgligaste dagarna i mitt liv. Hon hade liksom alltid funnits där, hon kände alltid vilket humör jag var på och kunde trösta när jag var ledsen eller lugna när jag var arg. Det här låter kanske helt galet men hon var min alldeles egna lilla kossa <3


Bolt (2008)
Bolt är en superhund, han har massor av superkrafter, han löser brott tillsammans med sin matte Penny, och han ska nu rädda jorden. Det är i alla fall vad Bolt tror, egentligen är allt bara på låtsas för Bolt är egentligen en helt vanlig hund som är med i en tv-serie. Så när Bolt lyckas rymma från Hollywood-studion börjar det största äventyret någonsin. Han ska hitta Penny helt utan superkrafter denna gång.

Film: ++++
Handling: +++
Musik:+++

Miljö: ++


Så himla rolig film, helt underbar humor, speciellt de knasiga duvorna. Väldigt mysig och bra tycker jag. Kanske ingen superhöjdare ändå eftersom den ibland är lite överdriven och tramsig men annars är det bra tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar