Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 23 november 2011

Sakta men säkert

Jag och Julia med härlig giftig algfärg i ansiktet!
Varit hos läkaren och tagit prover idag, får provsvar imorgon eller på fredag. Lovar att meddela så fort jag vet vad det är. Jag klarade av att ta mig ur huset idag i alla fall. Så jag tog en fika med bästa Julia (H. Andersson). Alltid lika härligt att få träffa henne, blir alltid lika glad, hon är en av dom som har lärt mig att vara så förbannat envis till både för och nackdelar ibland men det är en av många anledningar till att jag gillar henne så mycket! Mycket skratt och mycket prat var det jag behövde en kylig dag som denna. Det blev massa prat om sjörvärnskåren med, man längtar tillbaks väldigt mycket, men samtidigt vet jag att jag inte hinner det med vilket är synd. Men så är det här ibland, ibland måste man välja bort roliga saker för att hinna med annat.

Jag kunde helt otroligt nog äta en varm macka idag på fiket! Innan på förmiddagen hade jag även lyckats äta lite lax hos mormor så det går framåt i alla fall. Men någon träning blir det inte idag heller....fast är nog ett klokt beslut när man blir anfådd av minsta lilla. Ska verkligen bli frisk innan jag börjar träna så jag inte dummar mig. Känner jag mig själv rätt så börjar jag nog tidigare i alla fall... men jag ska verkligen försöka denna gången.

Idag insåg jag hur kallt det börjar bli ute, har ju inte varit ut på sistone så har inte märkt av det... men man hade ju inte klagat av att åka till varmare länder nu när det börjar bli kallt!

Lilo & Stitch (2002)
Lilo bor tillsammans med sin äldre syster på ön Hawaii. En dag kommer utomjordingen Stitch till jorden och folk i omgivningen tror att han är en hund. Lilo önskar sig inget hellre än att få en vän och hon bestämmer sig en dag för att adoptera en hund, med sig hem får hon lille Stitch som är allt annat än en vanlig hund.

Film: +++
Handling: +++
Musik:+++

Miljö: +++


Himla söt tecknarstil! Älskar de halvfeta ganska söta figurerna i denna film. Väldigt annorlunda historia och som de flesta andra Disney- filmerna har även denna ett fint budskap. Jag säger bara Ohana! Det är det viktigaste du har håll hårt i de som står dig nära, det tänker jag göra <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar