Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 28 november 2011

inte särskilt nej

Det gick inte så bra på träningen dessvärre. Jag kunde vara med på en hel del, men sen började det värka i hela kroppen och det blev fruktansvärt tungt att andas. Jag är fortfarande "ur from" så att säga. Men det har ju i alla fall blivit lite bättre och det gillas. Imorgon är det skola några timmar sen är det egenstudie onsdag-fredag. Då ska här planeras in lite grejer, så om någon är ledig och har lust att ses så bara hör av er :)

Så här kan det bli om man har tråkigt en eftermiddag! Har ägnat ett par timmar på photoshop de senaste dagarna! Så sjukt kul! Det borde jag göra oftare när jag får tiden. (vilket jag har nu i några dagar).

Kollar i kalendern och märker att 49 och 50 blir fulla med grejer och så ska man hinna handla julklappar på det med. Börjar känna mig lite stressad när folk säger att de redan är klara med julklapparna! Det är ju helt galet tycker jag. Men blir nog lite julklappsshopping och plugg nu med känns det som, så lite kommer jag nog ha att göra i alla fall. Skönt det ändå, inte kul att bara sitta och göra ingenting.

På tal om julklappar, julstämning och lite annat smått och gott så såg jag och mamma den här fina filmen igår

Love Actually (2003)
Handlar om en massa olika människor som är invävda i varandra på olika sätt. Men alla har något gemensamt. Kärlek. Den kan vara lycklig och bubblande men för vissa är den sorglig. Här kommer flera fantastiska berättelser om de olika personerna i London veckorna innan jul.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++

Miljö: ++++


Så himla mysig film man kan se den om igen, man varje gång man ser den lyckas man finna ett nytt frågetecken om hur de hör ihop med varandra. Alltid lika förvirrande och lite irriterande. Men bortsett från det är det en härligt underbar film med mycket humor... ja faktiskt en riktigt amerikansk-kärlekskomedi stil men jag gillar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar