Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 30 november 2011

Minnen som tynar bort

Halva hemtentan klar ungefär, hej och hå. Men kommer nog gå lite fortare än vad jag trodde. Skönt det i alla fall. Men man blir lite ledsen. Vi skriver om en levnadsberättelse vilket är väldigt intressant men också väldigt sorgligt. Jag är ju på ett demensboende på min praktik och man blir verkligen upprörd ibland.
Jag vill aldrig behöva hamna där, behöva fråga vart man är hela tiden eller behöva hjälp med bokstavligt talat allt. Fast ännu värre är det för de anhöriga. Tänk dig att kanske din mamma, din man, din farmor vem som helst som har funnits hos dig och plötsligt när du ska hälsa på vet dom inte vem det är. Det måste verkligen vara fruktansvärt.

The Notebook (2005)
En äldre man läser ur en mystisk bok för en dam på ett boende. Berättelsen i boken handlar om Noahs och Allies underbara sommar tillsammans men ibland är kärlek svårare än vad man tror.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++


Så himla vacker och gripande film. Man gråter som en tok, men det är verkligen en väldigt fin film. Vill du ha en snyftarkväll? Ja då har du ett förslag här.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar