Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 3 november 2011

Vi drar till fjället

Första muntliga föredraget idag på BTH. Gick helt ok. Nästa vecka börjar VFUn, det enda som är lite jobbigt är att vi kommer hem från Stockholm någon gång söndag kväll/natt och jag börjar klockan 7 på måndag vilket känns lite tungt, men det ska nog gå ^^. Så imorgon bär det av mot Stockholm och på lördag tävlar jag... i fyra klasser! Jag håller tummarna för att det ska gå bra i  alla fall. Så morgondagen kommer nog spenderas med att tvätta och städa innan jag åker klockan 17, är ledig från skolan imorgon vilket är väldigt skönt. Påminnelse till mig själv: jag får INTE glömma ladda min Mp3 får då blir det nog en ännu längre resa till Stockholm. Usch jag hoppas bara jag slipper köra inne i Stockholm... till Stockholm inga problem, men inne i staden känns lite väl stort att köra.

Jag uppe i Ånn 2009 (ja det är is i håret) ;)
Åka skidor har jag bara gjort två gånger i livet och det är på vinter- lägren med sjövärnskåren uppe i Ånn. Men det har varit fantastiskt kul! Man känner sig lite klumpig och så, men sen får man till det och oj va kul man har. Inte många som kan säga att de har sovit i tält när det varit -30 grader typ. Men jag hade aldrig vågat ge mig iväg utan att någon visste vart jag skulle, tänk vilken fasa att fastna på fjället.....






Fritt vilt (2006)
Fem norska ungdomar ska iväg och åka skidor. När en av dom bryter benet inser de att de snabbt måste hitta skydd och de hittar ett övergivet gammalt fjäll- hotell. Men ungdomarna vet inte att hotellet fortfarande är bebott.

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


En häftig skräckfilm som utspelar sig på fjället vilket är lite ovanligt. Väldigt klassisk skräckfilm dock, en bil full med ungdomar med ett ny förälskat par, ett par som har varit tillsammans ett tag och sen det femte hjulet. Man  inser ganska snabbt i vilken ordning de kommer försvinna och vem/vilka som är starka. Självklart också är den övermäsnkliga mördaren med. Även de typiska sex-scenerna är med till en viss utsträckning. Så många saker som är väldigt typiska, men en väldigt bra film ändå tycker jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar