Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 28 november 2011

Bära eller brista

Ikväll får det bära eller brista! Jag är så fruktansvärt träningssugen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag ska i alla fall se hur det känns. Känner jag att det inte funkar så får jag väl avbryta mitt i passet, men ska i alla fall ge det ett försök som sagt, man kan ju inte bara sitta hemma och vänta på att man ska bli pigg jämnt. Men jag lovar jag ska ta det lugnt. Som laddning blir det kyckling i söt-sur sås och ris. Gott! Så nu kör vi!

Kände mig på lite foto-humör när det var sådant fint väder idag. Min systemkamera. Bästa köpet någonsin!
Någon annan som gillar att fota är Peter Parker.




Spider- Man (2002)
Peter Parker är en väldigt blyg student. En dag när de är på ett studiebesök på ett laboratorie blir han biten av en radioaktiv spindel som ger honom helt fantastiska superkrafter. När han inser vad han är kapabel till så förstår han att han måste ta sitt ansvar och han bestämmer sig för att med hjälp av sina superkrafter tänker han bekämpa brott. Men det är inte alltid så lätt som man tror att bli en omtyckt superhjälte.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++

Miljö: +++


En väldigt bra och spännande film med både kärlek och action scener. En passande film för många smaker som man kan se flera gånger om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar