Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 5 november 2011

Estocolmo

Framme i Estocolmo nu :). Var en trevlig resa i alla fall, jag satt med sötnosen Veronica hela vägen och sjöng, åt godis och spelade röj så vi hade kul. Om sex timmar ringer väckarklockan och då blir det frukost, jag som inte ens kan äta frukost och nu är jag nervös med så det blir nog inte mycke mat imorgon. Men men nu ska man försöka sova då... och pigg är med jippi haha men men, det går väl om ett par timmar kanske.

Många barn, dock inte lika många som förra året har vi med som ska tävla i år.Håll tummarna för allihop! "Jag är ett barn och det här är mitt hem alltså är det ett barnhem" citat av Pippi Långstrump


Barnhemmet (2007)
Laura bodde många år som barn på ett barnhem. Alla barnen på hemmet såg varandra som bröder och systrar och stod varandra väldigt nära, men en dag blir Laura adopterad och flyttar ifrån barnhemmet. 30 år senare köper Laura sitt gamla barnhem tillsammans med sin man och sin lilla son. De tänker öppna ett nytt hem för handikappade barn. Men drömmen gick inte riktigt som de hade tänkt och en dag försvinner Lauras son Simon och Laura gör allt för att hitta sin honom.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++


En spansk riktigt bra film. Väldigt bra stämning genom filmen och himla spännande miljö. Jag älskar filmer som utspelar sig på antingen barnhem eller barnsjukhus. Det blir alltid så obehaglig spänning när det börjar spöka och barnen börjar se kusliga saker. Me like.

Men nu ska jag försöka sova tror jag. Godnatt allesammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar