Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 30 november 2011

Lite dåliga vanor

Jimmy och jag dampar loss! 
Jag och min bror tittar på supersize vs superskinny och har precis ätit McDonalds! haha känns ju sådär. Man får ju sig en tankeställare. Vara ute och gå i en timme för att kunna äta ett par kex... usch nej det är inte lätt att kapa bort sånt man gillar. Choklad, coca-cola, chips osv är ju så himla gott! Men så länge jag har kontroll så är jag nöjd. Jag låter aldrig mig själv passera en viss gräns, när jag börjar närma mig så ändrar jag matvanor och tränar ännu mer för att tappa ett par kilo igen. Fast ner till min målvikt lyckas jag aldrig riktigt komma till, när det är ett par kilo kvar går det så himla långsamt att jag ger upp igen. Dumt av mig!

Supersize me (2004)
En dokumentär om en kille vid namn Morgan som bestämmer sig att i en månad bara leva på McDonald´s. Man får följa Morgon under hela tiden och se hur det påverkar och hur hans fysik förändras.

En dokumentär som verkligen gör att man får sig en tankeställare. Väldigt skrämmande, men samtidigt roande och lärorik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar