Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 29 november 2011

Mat och blogg

Strax ska ja laga limelaxpasta :) wii så gott! Åkte till mormor efter skolan och åt lite bullar också himla gott och mysigt. Får se vad jag ska göra sen i eftermiddag. Jag kommer säkert på något bra. Sen ikväll är det mammas och min kväll på tv (eftersom jag inte tänker träna ikväll, jag ska faktiskt vila tills imorgon). Så då blir man bänkad ett par timmar där ikväll så jag får väl se till att jag gör lite nytta innan dess.

Kom och tänka på en film nu när jag satt och skrev här i min blogg eftersom jag ska laga middag alldeles strax och den filmen handlar just om mat och en blogg.

Julie & Julia (2009)
Julie drabbas av en 30-årskris och vet inte vad hon ska göra av sitt liv. Hon bestämmer sig för att prova något nytt och hon kommer på tanken att göra en matblogg utefter Julia Childs receptbok med 524 recept och hennes mål är att klara alla inom ett år.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++


Låter inte så superlysande på handlingen men det är faktiskt en bra film. Meryl Streep är lika bra som alltid, men även de andra skådespelarna är duktiga. En riktigt trevlig film man kan ta till om man har en långtråkig eftermiddag.

Nu ska här lagas mat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar