Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 28 november 2011

Soliga dag

Härliga sol som tittar fram idag efter stormen! Den har man saknat, jag kände mig faktiskt riktigt pigg när jag vaknade vid nio-tiden och upptäckte att solen sken in på rummet. Är det inte helt galet att vi har 10 grader ute och snart...ja om  bara två dagar är det december?! Helt galet härligt men samtidigt så tänker man tanken att det kanske inte hinner komma snö till jul vilket vore väldigt sorgligt.

Idag ska jag skriva om den 50:e Disneyklassikern. (Har inte hunnit se nr 51 än). Så idag tar mitt Disney-maraton slut, men var inte ledsen för det, jag garanterar er en massa andra filmer här på min blogg framöver! Trodde aldrig man kunde tröttna på Disney, men faktiskt så ska det bli ganska skönt att få skriva om något annat. Så här kommer den, nr 50

Trassel (2010)
I ett kungarike långt borta väntar kungen och drottningen en liten prinsessa. Men drottningen blir sjuk och alla runt i kungariket letar efter ett botemedel som ska rädda drottningen. De finner en magisk blomma som sägs ha helande krafter och drottningen får i sig blomman och blir frisk. Därefter föder hon en frisk liten flicka med vackert gyllene hår, lika gyllene som blommans blad. Något de inte vet är att blomman har vaktats i flera hundra år av en kvinna vid namn Gothel som har lyckats hålla sig ung tack vare att hon sjunger för blomman. Gothel tänker till varje pris få tillbaks sin magiska blomma och kidnappar därför prinsessan Rapunzel. 18 år senare råkar den charmige Flynn Raider hitta tornet Rapunzel sitter i och historien tar en oväntad vändning.


Film: ++++
Handling: +++++
Musik:++++

Miljö: ++++



!! Så bra, jag blev så glad när jag såg denna för första gången och märkte att Disney hade hittat tillbaks igen. Superbra handling med en modern och oväntad twist. Inget är var det verkar och alla ens förutfattade meningar om sagan Rapunzel vänds upp och ner. Bra låtar, fina animationer. Helt enkelt super!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar