Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 24 november 2011

Eget bo

Min Johnny Depp- hylla! Visst är den otroligt fin! Mitt hjärta i rummet! ^^
Städet går framåt, men jag har tappat suget lite grann när jag vet att jag måste rensa lådor under sängen och i byrån... tänk va mycket grejer man har. Usch va jobbigt att en dag behöva flytta alla dessa saker men samtidigt väldigt mysigt. Att inreda en egen lägenhet där allt är ditt eget, eller kanske vårt. Har tänkt på det flera gånger att flytta iväg till en egen lägenhet, men jag vet inte, jag tror jag är för sällskapssjuk för att bo själv. Hade gått runt och nojjat och pratat med mig själv kanske.. haha ja vem vet. Men en dag kommer ju dagen man ska flytta och fördelen med att flytta själv är ju som sagt att man får ha det precis som man vill vilket kommer innebära att min Johnny Depp hylla får stå intakt även i mitt nya bo... men som sagt det dröjer nog ett bra tag till ^^

En sak blir man i alla fall lycklig av när man städar, jag har aldrig lösa pengar i min plånbok förutom någon hundring. Jag gillar inte att ha kontanter och handlar alltid på kortet. Så jag bestämde mig för att  öppna min lille spargris och räkna pengarna som låg där i (födelsedagspengar ja you name it har åkt ner där) och det var mer... mycket mer än jag trodde :D undrar vad man ska handla för kul för dom pengarna tro?

Några som också hade velat hitta en sådan spargris är djuren på gården paradiset

Kogänget 
På en liten gård i vilda västern bor tre stycken tokiga kossor och alla deras vänner. Men en dag håller deras drömfarm att gå i konkurs och måste säljas vilket dessa djuren inte vill gå med på. De är lyckliga på sin gård paradiset och de vill fortsätta ha det så. Därför bestämmer sig kossorna att göra något kor vanligtvis inte gör. De ska fånga den efterlyste skurken Alameda Slim och använda hittelönen för att få behålla sin gård.

Film: ++
Handling: +
Musik:+

Miljö: ++


Ingen direkt favorit. Ganska konstig med knasiga låtar osv. Man skrattar ibland bara för den är pinsam. Men den är lite halvrolig om man är på rätt humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar