Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 25 november 2011

väntan....

En otålig väntan på posten.......
Besvikelsen som uppstår när man upptäcker att provresultaten inte kom idag heller...
Frustrationen blandat med lättnaden man får när man ringer till vårdcentralen och frågar om sina värden och allt är perfekt.

Underbart att värdena var bra (trotts att jag inte har ätit.. verkar lustigt tycker jag men men)
Men frågan står kvar, vad är det för fel?!


Var hög mysfaktor på basgruppsträffen idag. Jessica och Nina hade bakat lussebullar och tagit med glögg för att fira första advent. Så första lussekatten och glöggen för min del, mycket trevligt! Det är sånt som gör att man gillar att gå i skolan bland trevliga människor, men det är också det som gör att det känns väldigt sorgligt att vi snart ska byta basgrupp. Det blir visserligen säkert bra men ack ändå sorgligt!




Att ljuga eller baktala gör allt bara mycket värre, var istället ärliga så uppstår förhoppningsvis inte så stora problem. Ärlighet varar längst, tänk på det! 


Vilddjuren (2006)
På New York zoo bor en härlig blandning av massa djur. Ett av dom är lejonet Samson som älskar att skryta om när han var kung i djungeln. Hans son Ruben vill så gärna vara lika modig som sin pappa och en dag bestämmer han sig för att rymma till Afrika. Samson och några av hans vänner från zoot är fast beslutna om att rädda Ruben och ta hem honom till New York igen. Väl i Afrika visar det sig att Samson inte var lika modig som i alla historier....

Film: +
Handling: +
Musik:+

Miljö: ++



Ett patetiskt försök att efterlikna den fantastiskt roliga filmen Madagaskar. Samma tanke bakom filmen, en knasig samling av olika djur.. men floppar när man upptäcker att det bara är en efterapning av Madagaskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar