Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 26 december 2011

Ännu en i samlingen!

Senaste figuren i samlingen! ^^
En slapparkväll med tv och prova kläder från shoppingrundan var va jag behövde en kväll som denna ^^. Imorgon får vi se vilka äventyr som väntar... kanske inte bli så mycket äventyr egentligen, men vi kan ju låtsas att vi ska ut på fantastiska äventyr eller vad vad tycker ni? Att säga att man ska plugga och träna kanske inte låter super exotiskt?

Jag fick något helt fantastiskt av min bror i julklapp! Ännu en figur till min Johnny Depp samling! Blev jag lycklig eller? Eeh ja! Hela familjen blev därefter så himla inspirerade att vi kollade på den här filmen! 

Tänk om man kunde få vara med på äventyr som dessa! Hade inte det varit coolt så säg? 

Pirates of the Caribbean- I främmande farvatten (2011) 
Jack Sparrow är tillbaks på ännu ett äventyr. Hans mål är att finna ungdomens källa, men det är han inte ensam om att försöka göra. Jack träffar en kvinna han en gång haft en affär med och hon lurar med honom på ett skepp i jakten mot ungdomens källa... men kaptenen på skeppet Jack har hamnat på är den fruktade piraten Svartskägg och det går inte riktigt som Jack Sparrow hade planerat. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++++

Miljö: +++++
Musik: ++++

Fjärde filmen i serien om Jack Sparrow och faktiskt den bästa, med 1an hack i häl. Jag tycker det är väldans skönt att slippa Orlando Blooms och Keira Knightlys bråk hela tiden i denna. Riktigt bra handling och spännande handling. Älskar scenen med sjöjungfrurna! Bra stämning och häftiga miljöer. Och Johnny Depp i sitt esse förstås ^^

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar