Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 11 december 2011

Bröllop

I fredags gifte sig mina underbara föräldrar! Det var verkligen på tiden efter att ha varit förlovade i 20 år. Jag tror de väntade så länge för att de var tvungna att  ha två vittnen som var över 18. Det är ju jag och min storebror. Nej då skojar bara! De var helt enkelt dags nu. Det var inget märkvärdigt bröllop. Det var mamma, pappa, Jimmy, Sanne och jag på en liten ceremoni i ett par minuter sen gick vi ut och åt. Enkelt bra och mysigt. Typiskt vår familj. Men det var fint och bra på alla sätt. Som sagt det var verkligen dags nu så grattis mina fantastiskt underbara föräldrar <3 <3

















Det var så mysigt att se att mina föräldrar fortfarande är så kära i varandra efter över 20 år tillsammans. Det var så härligt att se dom båda svara ja. Och det var ju för väl att ingen av dom fick kalla fötter på sin bröllopsdag.


Runaway Bride (1999)
Journalisten Ike skriver en krönika om en tjej vid namn Maggie och hennes rädsla till att gifta sig. Hon har varit förlovad tre gånger men aldrig vågat gifta sig utan lämnat sina män vid altaret. Men han får sparken av sin chef på grund av detta. Ike åker därför till Maggies hemstad där hon ska gifta sig för fjärde gången. Han vill bevisa att det han har skrivit faktiskt är sant och därmed få tillbaka jobbet.

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: ++


Julia Roberts och Richard Gere, det klassiska amerikanska paret i amerikanska kärlekskomedier. Ingen direkt favoritfilm med någon av dom. Lite småsöt och rolig men ingen höjdare. En slötittar film helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar