Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 26 december 2011

Juldagen!

25/12-2011
 Jag gör kata Enpi
Tagen från nicklas fb
Mat i stora lass kan jag meddela! Sen blev det träning på det i några timmar vilket man verkligen behövde efter all mat. Fick även prova att träna med en hmm Kettlebell? Jag provade lite grann, den vägde 16(?!) kilo! Toktung kan jag meddela!

Och sen....
Vilken kväll! En liten mysig kväll med folk man gillar, sen blev det utgång och jag träffade en massa folk jag har saknat sjukligt mycket! Träffade bara underbart folk och det var trevligt kvällen igenom. Sen blev det liten efterfest hos Louise, och sen kom man hem och sov några timmar. Sen blev det upp igen som gällde för lax-lunch hos Louise och sen mellandagsrea- shopping! Blev alldeles för mycket handlat, fast behövde det mesta... host, host. Bland annat ett par sjukt fina shorts! (ja jag hade ju så få par shorts).
Mina höfter är blå efter kvällens äventyr, nej det är inte så illa som det låter. Hade korsett på mig igår och insåg i morse att "stålställningen" har gjort så jag har stora blåmärken på höfterna. Tur att jag inte märkte det förens dagen efter. Om man vill vara fin får man lida pin eller vad säger man ^^

Tur att man hade en underbar kväll igår så det var värt det... för fester kan gå mycket mycket värre än man tror...

Sorority row (2009)
Ett tjejgäng på collage bestämmer sig för att jävlas med en av tjejernas pojkvän efter att han har varit otrogen. Men skämtet spårar ur och går alldeles för långt och det slutar med att en av dom dör. Nu tänker de göra allt de kan för att hålla det hemligt, det är ju inte värt att åka i fängelse på grund av ett skämt. Men kommer hemligheten verkligen kunna förbli begravd?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++

Miljö: +++


Kuslig film, en mix mellan "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" och "Pretty Little Liars". Bra, spännande och nervkittlande. Amerikanska skräckfilmer med massa tjejer kan bli lite gapiga men i den här filmen gör en väldigt kul grej av det. Jag rekommenderar den verkligen för jag tyckte den var mycket bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar