Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 29 december 2011

Over and over again

Superpigg! Not...
God morgon världen! Eller ska jag säga god middag till alla normala människor? Tänk va en varm och skön säng kan vara fruktansvärt inbjudande när man vaknar så man inte vill stiga upp. Ska man ta sig i kragen och ge sig ut på en löparrunda? Ja det är frågan jag ställer mig så här när jag just har vaknat, ska äta lite frukost först.. men sen kanske ^^

Tänk va jobbigt och tråkigt allt skulle vara om man behövde återuppleva samma dag om och om igen, man kom aldrig ur just den dagen utan det var alltid samma datum när man vaknade och man vaknade alltid på samma ställe. Om det skulle hända hoppas jag i alla fall att det är en bra dag man får återuppleva.

Naken (2000)
Anders vaknar upp efter sin svensexa, naken i en hiss, men han minns inte hur han har hamnat där. Anders försöker desperat få hjälp, men det är ingen som vill hjälpa en naken man som springer runt. Hans mål är att ta sig till sitt bröllop. Men samma dag börjar om igen varje gång han vaknar. Han vaknar i hissen om och om igen, vilket gör att han kan förbättra dagen för varje gång han vaknar.


Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: 
++
Miljö: 
+



En väldigt förvirrande och irriterande film. Man blir bara mer och mer frustrerad under filmens gång. Är lite halvskojig ibland, men mest allmänt konstig skulle jag vilja säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar