Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 4 december 2011

Underbara helg!

Redo för en kväll ute!
Wiii haha herregud, vilken trevlig helg jag har haft, först lite besök hos mina kära släktingar som jag inte har sett på alldeles för länge och sen blev det en hel helgs festande denna helgen. Inte direkt vad som var planerat från början, men det är härligt när man kör lite på impuls ibland. Haft det sjukt kul med härliga människor så här ska inte klagas. Men man är trött idag efter 3 timmars sömn inatt. Sömnen blev ju avbruten vid kvart i elva i förmiddags och jag somnade runt åtta men det kändes dumt att gå och lägga sig igen och vända på dygnet helt eftersom det är praktik och skola imorgon, så det blev till att stanna uppe istället.
Men detta måste göras om, det är inte ok att det går så lång tid mellan gångerna till att träffa dessa underbara människor. Men vi ses ju nästa helg eller hur?! :D Men det blir nog snart sängen för min del tror jag, men jag önskar er alla en trevlig söndagskväll och en härlig ny vecka, det ska jag försöka ha trotts att det blir lite stressigt nästa vecka.


Det är ju i alla fall tur att man inte dricker så mycket när man är ute, för då kan det hända oväntade grejer...


What happens in Vegas (2008)
Jack och Joy träffas av en slump när det är på semester i Las Vegas, i all hast i den stora staden blandat med en del dricka så gifter de sig. Dagen efter inser de sitt misstag och bestämmer sig för att de ska avsluta förhållandet eftersom det bara var en festolycka som hände. Men när de råkar spela på en maskin och vinner 3 miljoner så börja genast bråket om vem som ska ha dom. Det var Joys mynt, men det var Jack som spelade... och envisa som de är tänker de försöka lura av pengarna från den varandra.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++

Miljö: +++


Väldigt bra humor i denna film. Den räknas som en amerikansk kärlekskomedi och även om en del är väldigt förutsägbara (vilket det brukar vara i den genren) så är den himla rolig och lättsam som man kan se på om man inte är på allt för seriöst humör.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar