Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 22 december 2011

Jul, strålande jul!

Jag mitt uppe i julbaket
cirka 140 lussekatter första dagen
Julmys? Julstress? Julångest? Ja julen är påväg i vilket fall. Alla julklappar är inhandlade, nu ska man bara göra färdigt dom med :), massa julgodis har det blivit och över 200 lussekatter! Det är rekord och jag vill inte se någon lussekatt förens nästa år kan jag meddela! Men jag fick ju mycket beröm för dom så jag är väldans stolt att jag lyckades i alla fall ^^. Julavslutningen med karateklubben blev superlyckad och mysig på alla sätt.


Idag har jag tränat två timmar ihop med Nicklas och Jesper. Gick ganska ok, men konditionen MÅSTE bli bättre, inget att skylla på att det är jul, nu kör vi! Så snart ska jag på promenad med Fanny! :) Imorgon ska jag jobba för första gången sen i augusti, känns lite knäppt faktiskt, har inte blivit inringd en enda gång, men det är ju kris nu i kommunen så förstår dom. Ska bli intressant att jobba faktiskt. I övermorgon är det julafton! Mysfaktor tusen är det i vårt hus i alla fall och jag längtar som ett litet barn till allt som har med julafton att göra. 


Jag måste faktiskt säga att årets julkalender är den bästa på väääldigt många år. Kul att de äntligen lyckas med en julkalender igen som faktiskt är sevärd. Tänkte först inte titta på den, men när alla sa att den var bra gav jag den en chans, och hittills är jag mycket glatt överaskad.



Tjuvarnas jul (2011)
Tjuven Kurre ingår i tjuvligan klapp snapparna. Kurre är inte den mest smidiga tjuven och är ganska klumpig av sig. En dag står en liten flicka på hans trapp som påstår sig vara hans dotter och Kurres värld vänds upp och ner.

Serie: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: ++++


Mysig stämning, roliga skådisar, spännande handling. Som sagt äntligen en vettig julkalender. Två avsnitt kvar, vad kommer att hända? Titta ikapp er och se efter vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar