Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 december 2011

Solglasögon i december?

Alldeles får lång sovmorgon blev det idag... inte bra alls att vända om dygnet så brutalt. Blir jobbigt att vända tillbaks, men det är ju bra med denna dygnsrytm fram till nyår.

Vilken variation det kan bli på väder! Igår var det grymt härligt och man behövde till och med har solglasögon när man körde bil och idag är det ruggigt som tusan och man vill knappt gå ut. Som det kan bli ibland. Man är ju inte direkt sugen på att gå ut och gå, men tror det får bli en promenad sen i alla fall kanske. 

Tur att vi inte har extrem väder åtminstone. 

Flood (2006) 
En flodvåg ödelägger den skotska kuststaden utan minsta förvarning. Men trycket fortsätter att åka och vattnet är nu på väg in mot London. Miljontals liv och Londons öde vilar nu i tre marinexperters händer. 

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: ++++

Väldigt imponerande filmningar. Ser riktigt verkligt ut och man sitter och är nervös under en större del av filmen. Hjärtat pumpar och man sitter och tänker... hur fasiken ska de klara detta?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar